coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Glasögon eller ej, det är frågan

Visst är det underligt men hur lätt är det inte att glömma bort när man tog nya linser sist. Jag har absolut ingen känsla av när jag ska byta. De tar ju dock slut tillsist och då behövs nya. Jag var därför på linskoll och beställde nya linser. När jag kommit från kollen så gick jag och strosade bland glasögonbågarna och kom fram till att mina fula gamla glasögon nog borde bytas ut. Hittade ett par som var riktigt fina. De var mörka i överkanten, lite fyrkantiga till formen och rätt i pris. De kostade en tusenlapp. Glad i hågen tänkte jag att det blir kanske nya glasögon så jag frågade efter det totala priset för glasögonen....ingen rolig historia....bara glasen kostar 3300kr...bara för att man är närsynt och har brytningsfel. Ja, jag är tvungen att tänka på saken...använder de inte så ofta så frågan är om jag börjar använda de mer om jag köper nya eller om jag bara har de hemma som fallet är idag. Någon som har en åsikt i frågan?

Fick idag också en avi om att jag hade ett brev att hämta på posten och de var mina nya visitkort...de var verkligen jätte fina. Nu måste jag bara hitta tillfällen då jag kan dela ut några kort, kanske måste skaffa en sån där korthållare :)

Kommentarer
Postat av: Jonas

Klart du ska köpa nya brillor! Det blir ju mycket roligare att använda glasögonen om de inte är från sent 80-tal som dina gamla är :-) Jag bytte nyss mina 6 år gamla glasögon och det tar bara några dagar innan man undrar hur man någonsin kunde gå runt i dom gamla brillorna. Angående byte av linser så måste man ju skriva upp datum då man tar nya linser annars är det ju kört att komma ihåg...

2008-02-13 @ 21:49:22
Postat av: Jenny

Jo, jag är grymt sugen på att byta så det kanske blir så. Mina glasögon är ju dessutom trasiga... Får komma ner till Övik så ni kan vara smakråd.

2008-02-13 @ 22:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: