coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Melodifestival

Det var ett tag sedan jag skrev nu så nu får jag ta och skärpa mig. Igår var det melodifestival. Det är ju fantastiskt roligt med schlager. De låtar som kom på 80 - och 90-talet har man full koll på men det blir sämre med det nu under 2000-talet. Det var ju lätt förr med bara 10 bidrag men när det är 32 så har man sämre koll. Blev i alla fall rätt besviken igår. Hur kan en så töntig låt som I love Europa gå vidare, tanterna måste ju älska Christer och sen måste ju de yngre ha ringt upp alla sina pengar på mobilerna till Amy´s fördel. Nej, det var inte rätt låtar som gick vidare. Jag gillade Velvets låt och hur bra var inte Lullaby, kanske ingen schlager men en underbart vacker ballad. Totalt sett tycker jag att startfältet var svagt , får hoppas på nästa vecka. Skärpning publiken där ute, rösta rätt nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: