coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Kaosteori

Så fick jag äntligen tag i några gula pärlor och det blev ett långt halsband med ovaler, se bilden.

Gult

 
I söndags var det minnesdagen av förintelsen. På måndagen såg vi därför en film på jobbet "Pianisten". En otroligt bra film men så otroligt hemsk. Det var rena avrättningsscener och total förnedring. Jag var tvungen att hålla för ögonen för det var så otäckt ibland. Tror att det är otroligt viktigt att vi påminns om detta så att man inte börjar tro att det aldrig hänt.

Upptäckte idag när jag kom i till mitt arbetsrum att skrivbordet var totalt i kaos. Det var pärmar, papper och kaffemuggar i flera lager. Kan inte förstå hur det kunde hända. Jag tror att universum strävar efter kaos. Att skapa kaos går lätt men att skapa ordning kräver en större kraft både mentalt och fysiskt. Jag menar att stöka ner är mycket lättare än att upprätt hålla ordning, eller? Det som dock är fantastiskt är att man på något sätt har ordning i kaoset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: