coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Målning i köket

Förra helgen fick jag ett stor il. I mitt kök så hade jag för tre år sedan valt att det skulle målas lite ljust bruna väggar. På fredagen kände jag att nu vill jag inte ha denna färg längre. Tänkte på saken över natten och på lördagen så hade jag bestämt mig. Jag vaknade ganska tidigt och började att skruva ner allt som behövdes, bar ut alla möbler och saker osv. När klockan var 10.00 hängde jag på låset till färgaffären. Köpte färg, pensel, rollers och tejp. Kom hem och började med att tejpa runt allt sen bar det av med målningen. Tur att man har lärt sig av mamma och pappa hur man gör. Det ser ju som så litet ut att måla men det tar ju ändå rätt lång speciellt ovanför kaklet. Jag målade två varv på lördagen och tyckte på söndagen att det skulle behövas bättras på lite. Jag hade två rollers och den lilla gav inte lika täckande resultat så där jag använt den gick jag på ett varv till. Färgen tog faktiskt helt slut. Jag är super nöjd med resultatet, även om det bara är vitt så ser jag så många möjligheter färgmässigt. Det är ljus terapi att gå in i köket nu mer. Nedan ser ni resultatet.



Kommentarer
Postat av: Sara Gunnarsson

Sååå snyggt det blev i köket!

Hahahah jag har också hamnat i bloggträsket :-)

Sara

2008-11-17 @ 21:19:23
URL: http://guntansfoto.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: