coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Grillning och tävling

I fredags for jag från Magda vid 10.30. Jag körde från Lycksele till Skellefteå där jag gick deras bana ett varv. Åkte sedan upp till stugan. Vi hade bestämt i förväg att vi skulle grilla lite pinnbröd och korv på kvällen. Det blev en härlig kväll med bra väder och god grillning. Ett tips är att grilla pinnbröd och sedan fylla det med smör, socker och kanel...smakar ganska likt bullar.




Det blev  fullmåne på kvällen, magnefikt.¨

På lördagen vaknade jag ganska tidigt, gjorde matsäck och åkte iväg upp till Luleå. Där avgjordes den tredje tävlingen i norrlandstouren. Det var ett otroligt bra väder. Det var sol men det blåste lite lagom. Första rundan gick sådär. Gjorde några kast för mycket och det kändes som att jag skulle kunna kapa lite. Med i gruppen var en Lulekille som skröt över hur bra han var på att göra långputtar, att han var klubbmästare osv. Man kan ju bli mer irriterad...bara att försöka tänka bort och koncentrera sig på sitt eget spel. Andra rundan började dåligt men jag spelade bättre och bättre. Det blev dock tillsist tre kast mer än första rundan...inte bra. Slutade tvåa av två. Det är tur att vi inte är så många i klassen...

När jag kom hem åt jag sedan såg jag på Harry Potter 3. Detta var en uppladdning för idag då jag, Lisa och Pär ska se film nummer 6 på bio.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: