coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Lycksele

Idag åkte jag upp till Lycksele för att träffa Magda, Leif och Hanna. Jag startade vid halv elva och åkte förbi på subway för att fixa en macka att ta med mig som lunch. På vägen till Lycksele kör man förbi Granö. Där finns det en liten affär som även har café. Varje gång jag har kört förbi har jag tänkt att det skulle vara trevligt att stanna där. Idag gjorde jag det...Där inne var det hur mycket olika grejer som helst. Det var garn, tidningar, pandurogrejer, inredningsprylar och ett café. Det började bara klia i fingarna att få  ordna upp där inne. Jag hittade i alla fall en jättefina burkar som jag köpte.



Jag körde vidare och sökte ett bra ställe att äta min macka på och kom tillslut till en rastplats vid älven. Vid ett tiden var jag framme i Lycksele och körde till Magda. Magda hade gjort fika och vi åkte till Lycksele djurpark på utflykt. Det var en jätte trevlig utflykt och sådär lagom stort och lagom mycket med folk. Jag tog kort på alla djur jag kunde hitta. Nedan kommer ett urval.


Jämtlandsget


Fjolingar, älgar. Bra matkött enligt Magda.


Björn


Lodjur


Fjällräv


Bild från ett lotteristånd. Vi vann inte högsta vinsten utan ett litet gossedjur.

Efter djurparken åkte vi tillbaka till lägenheten och gjorde en supergod pizza. Det är otroligt varmt så vi åt ute. Till efterrätt hade Magda gjort en god chokladmousse.

Imorgon bär det av till Skellefteå för lite discgolf och sedan till stugan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: