coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Recap

Det har varit hektiska dagar och jag har varit bortrest så här kommer en liten recap.

Onsdag
Jag for och hämtade min mobil som varit på lagning. Att det kan vara så stor skillnad på mobiler. Det är härligt att ha tillbaka sin nya. Efter det träffade jag Cicci på stan och vi köpte de sista grejerna till bröllopspresenten. Vi hade väldigt svårt att hitta en picknikkorg men så kom vi på inspiration och vi såg denna. Riktigt snygg.



På kvällen träffades vi hemma hos Cicci och Jonas för att hitta på något kul till bröllopsfesten. Det gick lite trögt under de första timmarna sen lossnade det. Jag känner mig nöjd över vårt bidrag.

Torsdag
Jag hämtade upp Micke vid 10.00 och vi for ut till Bettnässand. Det var lite moln i luften men vi for ändå. Jag trodde att vi skulle vara sena ut men när vi kom fram var vi den andra bilen på parkeringen. Vi gick ner och det var verkligen inte mycket folk och det var helt övermulet. Vi var tappra och stannade. Det var en hel del som for. Vid halv tolv kom Cicci och Jonas med barnen. Då helt plötsligt sken solen upp och vi fick en härlig eftermiddag på beachen. På kvällen var det kd och det gick riktigt uselt.

Fredag
Vi beslutade på torsdagen att vi skulle göra en utflykt till Norrbyskär. Vi träffades vid färjan 10.30 och åkte över. Vädret var perfekt, molnigt, varmt och ingen sol. Det första vi gjorde var att gå till museet och dricka kaffe. Vi betalade in oss till "minilandet" och fick i det även tillgång till museét. Vi var i minilandet där de har byggt upp hus som finns på ön i skala 1:3. Det var underbart att se barnen leka i de små husen helt anpassade för de. Vi gick även en sväng på museét. På museét har de en modell över norrbyskär som det såg ut när sågverket hade sin glans tid. Precis när vi gick dit stod en guide och pratade för ett gäng så vi hakade på. Man får veta så mycket som man inte kan läsa sig till på skyltar.



Som ni kan se på bilden var det hur trångt som helst. Det fanns högar med trä överallt och det gick en stor järnväg över hela ön. Idag finns det inte mycket kvar av sågverkstiden bara en del av husen. Lite synd att man inte hunnit bevara mer.

På kvällen var jag så trött att jag inte kom iväg till syrran förrän vid 20. Det vara bara att hoppa i säng på en gång. De har köpt en ny gästsäng som var underbart skön.

Lördag
Vaknade av att Albin ropade på mamma. När han skulle gå ner för trappen började han räkna trappsteg. Då kan man ju bara inte sova men måste ju upp och leka lite. Visst är det alltid så att man tror att man har gott om tid för att fixa till sig men man får alltid stressa i slutet. Jag var i alla fall hyfsat klar vid 10.50 och jag åkte in till ö-vik för att möta upp Jocke, Helene, Micke, Cicci och Jonas. Vi träffades på plan två i det nya parkeringshuset och övade spexet en sista gång. Vi åt sedan lunch på UH. Vi fixade några kalsonger till spexet och bytte sedan om på UH. Vi körde ut till Bönhamn och regnet bara öste ner. Det blev dock ljusare och ljusare ju längre ut vi kom. När vi kom fram var det upphåll och vi gick ner till kapellet. Kapellet var jätte litet men vi fick plats och vigseln var jätte fin och väldigt avslappnad. När vi kom ut oh grattade regnade de lite lite men inget att tala om. Vi gick sedan till familjens sjöbod och åt tårta. De har ett fantastiskt läge och det är jätte mysigt ute i bönhamn.
Sen åkte vi in till festlokalen och förrätten åts utomhus. Till varmrätt var det en sommarbuffé som var grym. Festen var hur kul som helst. Talen var det mycket hög kvaliteé på, ruggigt roliga. Vårt bidrag gick bra och var uppskattat, tror jag...Festen var slut vid 2-2.30 och då körde jag hem till Syrran. 

Söndag
Vaknade på söndagen och det var mulet ute. Vi satte igång med bullbak och en rabarberkaka. Det gäller ju att ha fika hemma nu när barnet kan komma när som helst. Vi såg Ernst och Albin kom hem från farmor och farfar. På kvällen åkte på en utflykt till Gullvik där vi fikade och Albin åkte i alla rutschbanor vi kunde hitta. Han älskar verkligen rutschbanor. Vi åkte hem, la Albin och fixade fika. Vi gjorde mackor i mackjärn...det är inte ofta men det blir grymt gott. Vi såg samtidigt filmen "Fast and Furious" Det var en riktigt snabb action, helt ok. Skulle egentligen åkt hem på söndagen men beslutade att stanna till måndag.

Måndag
Vaknade på måndagen åt frukost och for till Husum för att gå deras bana. Det var i princip vindstilla, solen sken och det var väldigt varmt. Tänkte nog att jag skulle hitta runt. När jag gått ett hål kommer en kille ur deras klubb och försöker förklara banan. Jag fattade ju typ lite och fortsatte att spela. Han dök sedan upp på något hål senare och gav mig en karta. Jag kan ju säga att det var tur...jag hade inte hittat runt deras bana annars. Den var backig och det var långa sträckor att gå mellan hålen. Åkte sedan hem och packade upp. Pappa ringde och kom med skrivbordet som jag fixat på stugan, mamma målade de två sista varven, tack. Vi tog upp det och jag städade upp bland alla sladdar och bytte lite plats på saker och ting. Ringde även mitt bredbandsbolag för att uppkopplingen inte fungerade på min dator.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: