coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Lärare=superhjältar?!

Idag har vi på jobbet planerat upp vattenveckan. Vi har alltid ett tema på hösten i tre dagar, vattenveckan. Det är mycket att ifxa och ordna men eleverna tycker det är jätte trevligt så det är värt. Vi diskuterade också de tre dagarna innan den och vad vi ska göra på de.

Efter lunch åkte hela skolan till dragonskolan på ett föredrag. Det handlade främst om de skriftliga omdömmena som vi numera måste skriva. Det innebär att vi på skolan måste göra lokala pedagogiska planer som vi sedan använder när vi ska skriva omdömmen. Idag kände jag verkligen att det blev för mycket. Skolverket och politikerna lägger på oss lärare hur mycket jobb som helst utan att ta bort något. Vi måste vara någon slags superhjältar som bara ska fixa allt som läggs på.  Det här med skriftliga omdömmen kanske är bra om man har 5 elever men när man har 70 elever hur ska man då hinna och dessutom bedriva någonslags undervisning. De säger ju att kunskapsnivån i Sverige har sjunkit, ja det är ju klart då vi lärare inte längre får undervisa utan ska vara socialsekreterare och administratörer till 90%. Nej, jag tror att jag får se mig om efter ett nytt jobb där jag kan koncentrera mig på en sak. Det enda som var bra med dragonskolan var ju att det var folk från andra skolor där. Trevligt att träffa gamla kollegor och vänner.

Roligt idag var att jag på morgonen fick ett sms av Cicci där det stod att jag skulle kolla in vk. Jag ringde mamma och hon kunde läsa en liten notis i vk om att jag tog hem segern i Husum. Mest coolt var att jag och Usain Bolt var på samma sida...jag och usain...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: