coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Irriterad

Igår var en så dag då jag var så irriterad. Det började med att jag ringde runt angående tävlingen i discgolf som vi ska ha på lördag. Kommunen har inte klippt gräset på ängarna vilket har resulterat i 40 cm långt gräs överallt. Vi försökte få tag i åkgräsklippare men inget företag i stan kunde låna ut en. Som det såg ut så var vi tvugna att gå och klippa allt med trimmern. Jag var irriterad över kommunen och ställde mig därför och skrapade färg från morfars skrivbord. Inom mig välde irritationen. Jag försökte komma på olika ideér på hur jag skulle få kommunen att klippa gräset. Alla ideér blir ju dock en aning naiva. Kom i alla fall fram till att jag skulle göra ett försök och ringa kommunen. Jag ringde och ringde men fick inget svar.

Jag försökte sedan idag att ringa och ringa...inget svar. Då ringer en av kollegorna i fribben och säger att han hade pratat med någon så nu verkar det som att kommunen kommer att klippa våra fairways imorgon...hipp hurra. Hoppas nu att allt löser sig.

Vi har idag varit till Luleå på olika möbelaffärer för vi ska ha en ny soffa och fåtöljer på stugan och de blev inköp av en ny soffa. Den blev så fin och definitivt skönare än den förra. Nu kommer vi alla att vilja sitta uppkrupna i soffan.

Imorgon åker jag till Umeå igen för att vi ska jobba och fixa inför lördagens tävling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: