coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Sillunch

Igår så var vädret rätt fint på stugan. Det blåste en aning men överlag en härlig dag. På förmiddagen målade jag mitt skrivbord för andra varvet. Jag målar det i en färg som heter lätthet...kanske inte säger så mycket men den är vit med ett litet grått inslag. Det kommer att bli jätte fint när det är klart. Försökte mig på att sola lite men det blev lite kallt.

På eftermiddagen var vi bjudna till min faster på sillunch. Där var en hel del släkt. Min kusin var där och han har nyss fått en liten pojke, jätte kul. Det blev stor uppståndelse och alla flokades runt barnet, vilket är helt naturligt. Det var en underbar buffe i sillens tecken och den avslutades med tårtor som inte gick av för hackor.


Sillbuffé


Tårtbuffé

Visst är det bredrandiga tyget på två av kuddarna helt underbart snyggt. Me like...

Jag tog sedan bilen ner till Umeå igen och mötte upp syrran som har gjort en liten umeåtur. Jag hade med mig en hel del grejer från piteå till dem. Vi började att packa in i bilen och det var med nöd och näppe vi fick in allt. Syrran går och ska lämna något på sin plats men i stället utbrister hon -men var ska jag sitta? Vi hade helt glömt bort det och packat överallt så hon inte hade någon plats. Det ordnade sig dock och hon fick plats. 

När de sedan for hem åkte jag och handlade och ägnade kvällen åt att fixa lite med räkningar och uppackning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: