coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Kryddor

Idag helgen har syrran varit i Umeå. Vi åkte iväg till olika blomsterhandlare och kollade växter. Först åkte vi till Smultronstället. De hade en del mysiga caféplatser och mycket blommor kanske framför allt perenner. Sen bar det av till Teg. Där kunde man köpa fyra kryddor för en hundring så jag slog till. Det blev timjan, oregano, citronmeliss och gräslök. Jag hade ju dock ingen kruka till kryddorna så vi åkte vidare till väst på stan. Där hittade jag en hink som jag köpte. Efter stan besöken åkte vi hem till mamma och pappa. Jag planterade mina kryddor där. Det blir ju så skitigt så fort man håller på med jord i en liten lägenhet. Nedan syns mina kryddor i hinken, snyggt va!



För övrigt så har jag lite betygsångest. Jag har satt de flesta men det är några som jag funderar över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: