coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

KD

Igår var det kd, kvällsdiscen, här i Piteå. Det brukar vara ungefär 5 pers som spelar och eftersom jag varit med förrut så känner jag en del. Igår när jag kom till Lomtjärn så var det hur mycket folk som helst där, 16 st. Jag kände till en början inte igen någon. De stirrade på mig som att jag var ett ufo. Då blir jag grymt blyg och trodde att jag kommit fel. Alla hade stora discgolfbagar och såg så där proffsiga ut. Jag sa inte så mycket utan gick och puttade. När jag såg att de flesta samlade sig så gick jag tillbaka och kände då igen 4 st, puh vilken tur. Sedan blev det lottning och jag hamnade som tur var med någon jag kände. Jag var typ hur lugn som helst och spelade ganska stabilt. När vi gått första varvet som är 9 hål låg jag på samma antal kast som två andra vilket kändes bra. Vi startade andra rundan och på andra hålet satte jag en lång putt vilket resulterade i en tvåa. På väg till det tredje hålet så tänkte jag, vad stabil och bra jag är idag. Det här är nog en av de stabilaste rundorna hittills i år. Att man ens tänker så...jag menar vad tror ni hände resten av rundan? det hela gick snett. Jag satte inga puttar, jag kastade för hårt så discarna flippade, jag spelade dåliga inspel...man ska aldrig ta ut något i förskott. Ja, ja det blev väl rätt hyfsat i slutet ändå men tänk vad det kunde ha blivit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: