coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Midsommar

Så har det varit midsommar. Jag vaknade rätt tidigt och marinerade köttet, packade och åkte till mamma o pappa för att byta bil. Hämtade sedan upp Micke för att åka till Skellefteå. Vi åkte direkt till Johan där vi skulle träffas och där packade vi om och begav oss till Bonnstan för att äta sillunch. Visst är det något visst med sillunch på midsommar? Det var mycket gott. Försökte mig på att göra en midsommarkrans men det slutade med att det blev ett armband istället...Vi for sedan tillbaka till Johan för att packa om igen inför båtfärden. Vi åkte en tur med båten och landade sedan på en liten ö där vi grillade och åt ute. Jag höll fulkomligt på att frysa ihjäl och de gjorde de andra också så desserten intogs i båtens ruff. Efter båtturen bar det iväg till Johan igen och där satt vi och surrade ett tag. Det var en mycket trevlig midsommar.

Vaknade upp på midsommardagen och det var sol så man kunde sitta ute och fika. Sedan satte jag och mamma igång projekt ta bort gräs mellan plattorna. Det gick bra fram på stugan men när vi skulle göra det på infarten till uteplatsen var det ungefär hur mycket myror och myrägg som helst. Man kan ju få panik av mindre. Nu är det i alla fall gjort och snyggt blev det. Vi firade även mamma igår även om hon inte fyller år förrän på onsdag. Hon fick tårta, en solros och böcker av mig och pappa.

Idag är det jätte blåsigt och kallt i luften. Ska ta och vårstäda min stuga så jag återkommer med bilder från den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: