coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Semester...äntligen...

Så har jag då äntligen semester. Denna termin tror jag går till historien i arbetsmängd. Det har varit riktigt tungt så det är helt underbart med semester. Jag firade igår med att äta på stan med Micke och sedan sjunga singstar, inte helt fel. Jag gick även en runda på fribbebanan igår...discen ville inte som jag...måste ut och träna längd och precission. 

Förra helgen så åkte jag upp till Skellefteå på lördagen för att spela banan en gång innan tävlingen på söndagen. Det gick helt ok även om jag kastade en av mina favoritdiscar i dammen och inte fick tillbaka den. Detta blev ju lite mer besvärligt då jag verkligen behövde discen. På banan har de en shop men där var discen så hutlöst dyr att jag efterlyste den på umeås gästbok och då hade våra klubbdiscar kommit så jag fick tag i en. Det är dock alltid svårt med nya discar, de är så stabila.

På kvällen hälsade jag på Lisa och Pär, jätte trevligt. Det är verkligen synd att de bor så långt bort. 

Söndagen kom och det regnade. Jag hade bestämt mig för att om det regnar spelar jag inte tävlingen men när jag kom dit och alla var där så fick jag ett sug efter att spela så jag gjorde det. De duggade och regnade, jag torkade discar på löpande band. Första rundan gick helt ok efter den lilla mängd jag spelat i år men andra rundan var riktigt tung. Det var ju kallt och regnigt och ryggen ville inte vara med i den andra delen av rundan. Jag gick bara på vilja att inte DNFa. Slutade på andra plats.

Måndag till onsdag jobbade jag med schemat och hjälpte min kollega att rätta nationella prov i NO.  

Lambdasonden på bilen har börjat lysa igen. Jag hade in den på verkstaden i höstas så jag hoppas att det är samma fel så det går på garantin. Jag håller dock på att köpa cykeln i fall det skulle bli dyrt att laga bilen.

Nu ska jag ut och köpa mat till imorgon då det är midsommar. Jag ska nog också köpa sommarens pocketböcker.

Over and out 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: