coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Nytt golv på balkongen

Jag har ju på senaste tiden varit inne på att flytta eller fixa till i min egen lägnehet. Jag har ju då kommit fram till att jag ska fixa på min egen lägenhet. En sak som jag tänkt på är att betonggolv är inte skönt att gå på, dessutom är det kallt. I veckan har jag därför varit på k-rauta och rekat. Jag har varit inne på de flesta byggvaruhusens hemsidor. Allt detta för att få fram ett bra alternativ som inte är så dyrt. Jag hade efter rekningen tre alternativ.

1. 30x30 i acasia med klick funktion.
2. 60 x 60 i tryckimpregnerat trä
3. Lägga reglar och skruva dit trall som man sågar i rätt längd.

Alternativ 1 blev väldigt dyrt även om det nog hade blivit snyggast. Alternativ 3 blev billigast när jag äntligen förstod hur man räknar ut priset. Hur ska man kunna veta vilka bredder och tjocklekar det ska vara bara så där?? Tur att pappa kan. I alla fall så blev det alternativ 2. Lätt att lägga ut, tungt att bära upp, rätt snyggt utlagt- tur att pappa kom och sågade och att mamma tyckte. Stor förändring på någon timme.



Nu är mitt nästa projekt på balkongen att måla stolarna och bordet turkost. Jag vill ha en riktigt färgsprakande balkong som man blir glad av att gå ut på. Funderar även på att bygga en bänk mot ena väggen och att köpa in en skön däckstol. Kul med projekt!!!

Kommentarer
Postat av: Emelie Åström

Vart ju suvve ju!

2009-05-10 @ 17:06:46
URL: http://astrome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: