coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Tjuvlyssnat

Jag fick en ny bok idag. Den heter tjuvlyssnat. I den finns konversationer som någon snappat upp och som nu blivit en bok. Den är helt underbar. Jag måste skriva in en konversation så att ni förstår vad jag menar.

Örebro Flygplats
(Tre tjejer i 18-års åldern sitter på en bänkrad och löser ett korsord i väntan på ett flyg.)
Tjej 1: Okej, ett grundämne på fem bokstäver
Tjej 2: Har vi några bokstäver?
Tjej 1: Ja, det börjar med F
Tjej 3: Folie!
(Det blir tyst ett tag och sedan börjar tjej 1 att skriva, sen blir det tyst igen.)
Tjej 2: Eh, jag är inte helt säker på att det stavas med J...

Kanske är jag lite färgad av mitt No-intresse men kul är den...

I övrigt idag så har jag haft det otroligt intensivt. Jag hade inte många lediga stunder på jobbet. När jag väl hade haft alla mina lektioner kom jag på en miljon saker som jag borde fixa så det blev att jobba över. Känns i alla fall bra inför veckan som är kvar att ha gjort bort en massa.

Kommentarer
Postat av: Emelie Åström

Jenny kika in på bloggen min... skrivit en truddelutt till dig... :P

2009-05-05 @ 15:26:36
URL: http://astrome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: