coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

windows 7

Igår hade jag så min första lediga dag under höstlovet. Klockan 8.20 var jag ändå på jobbet...Jag hade inte skrivit omdömmen till en av klasserna och det måste vara gjort senast denna vecka. Jag är ändå rätt stolt då jag gjorde det direkt och inte väntade till söndagkväll. Var på jobbet till lunch och åkte sedan till stan för att fixa några ärenden.

På sommaren har jag sällan sockar och nu när det blivit höst har jag insett att det är hål i nästan alla sockar jag har så jag köpte 10 nya par. Nu hoppas jag att det ska räcka ett tag. Köpte även nya strumpbyxor och linsvätska.

I fredags släpptes nya windows 7. Jag såg en kille som hade windows 7 på sin dator och det verkar så coolt med de nya glasliknande effekten på fönstrena. Det har också den praktiska menyn där man ser en bild på vilka fönster man har uppe. Det kallas windows aero. Laddade ner ett program för att se hur min dator är kompatibel med windows 7. Det visade sig att det största problemet är att mitt grafikkort är för dåligt. Jag for då igår till microshopen och frågade lite. Han i butiken frågade frågor som vad har du för dator, en grå. Vad är det för processor, den är ganska snabb. Jag menar hur kul är det att svara på dessa frågor när man verkligen bara har iqbefriande svar. Nu har jag i alla fall tagit fram ett produktblad från nätet som jag ska fara dit med så jag kan köpa mig ett nytt grafikkort. Kanske får jag ta med datorn till Övik i helgen så kan min svåger hjälpa mig att installera det.

Har i samma veva nu också kommit på att jag måste köpa mig en extern hårddisk. Dels för att göra en backup av datorn och dels för att föra över alla dokument som jag vill ha kvar om jag installerar windows 7. Har tittat en del på skärmar också. Jag skulle vilja ha en widescreen med inbyggd tv så jag kan se tv från sängen....det är mycket vill ha, vill ha, just nu.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kul, Jenny, du börjar låta som Pär :) Där är det också mycket " vill ha, vill ha, måste ha..." när det gäller nya datorgrejer. Ja, vad säger man: köp om du tycker att du behöver och om vi har råd?

Lycka till med alla dina val! kram

2009-10-29 @ 08:43:15
Postat av: Jenny

Det är så kul med nya datagrejer, bara det fungerar som man vill. Sen det här med att det hela tiden kommer nya grejer gör ju att man aldrig är i framkant.

2009-10-29 @ 10:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: