coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Utan bil :-(

På torsdagen ringde bilfirman igen och sa att de hittat felet. Åh, vad bra sa jag. Då säger han, det vet jag inte om du tycker. Jag såg hur pengarna började rulla. Kostnaden skulle blir väldigt stor men han rådde mig att kontakta mitt försäkringsbolag. Jag har gjort det och nu väntar verkstaden på ett ok så de kan dra om alla kablar i bilen då det kommit in vatten i systemet. Detta har inneburit att jag inte har haft någon bil på ett tag. Jag har åkt med kollegor och med bussen till och från jobbet. I stan har jag cyklat.  Man inser ganska snabbt hur begränsad man är utan bil, eller snarare hur fri man är med bil.

I går hade Lina och Elin 30 års kalas på Backen. De bjöd på hamburgare och det var så pass varmt att vi kunde sitta ute och äta. Vi spelade ocskå volleyboll, riktigt kul. Det var tårta och kaffe efter det och jag hade med mig en liten tävling som vi gjorde. Trevlig eftermiddag, kväll. Tanken var att jag skulle åka dit med Frida och Jonas men då blev Albin sjuk. Jag fick helt enkelt ta cykeln dit...på väg hem hyrde jag en film "Dumpa honom" tror jag den heter. Den var i alla fall riktigt bra.

Idag är det kyrkoval. Har suttit nu på morgonen och läst vad de olika partierna tycker så nu känner jag att jag vet vad jag ska rösta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: