coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Varför har man en försäkring?

Idag har jag ställt mig frågan varför jag egentligen har en försäkring. Ringde upp bilverkstaden för att skynda på de lite. Då meddelar han att försäkringsbolaget avslagit min skadeanmälan. Den gäller tydligen inte när man har fukt i elsystemet. Det är som att de tror att jag har gjort hål i sladdarna för att få fukt där. Jag har ju inte på någotsätt gjort så att det är fukt i sladdarna. Vad ska jag ha en försäkring till om jag inte kan utnyttja den? Killen hade också frågat wolkswagen om det var någon garanti de kunde ta men icke sa nicke. Nu kan vi verkligen snacka om att det kommer att rulla pengar. Jag kommer att få betala tillbaka på flera år för att ha råd, inte kul. Jag som sparar till en ny soffa...har långt kvar men i och med detta ännu längre. 

Lite neg idag, tyvärr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: