coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Påsk i Umeå

För första året på länge har jag firat påsk i Umeå. Det var på sätt och vis rätt skönt att slippa packa men kan ändå sakna stugan. 

I fredags var jag mötesvärd på kyrkan. Det var rätt mycket folk och musiken var underbar. Efter kyrkan åkte jag hem till mamma och pappa där syrran med familj kommit. Barnen sov när jag kom så de flesta av oss knoppade in på en soffa eller säng. Till middag åt vi lite klassisk påskmat, sillsallad, ägg med röra, lax och köttbullar. På kvällen såg vi "så ska det låta" och lite "talang".

På lördagen tog jag det lugnt på förmiddagen. Var ute en sväng och for sedan till mamma och pappa. Vi åt god fläskfilé och rotfrukter. Tårta till efterrätt. Kvällen spenderades framför tvn och körslaget med millenium som avslutning.

Igår var jag återigen mötesvärd och då var det betydligt mer att göra men vi klarade det hela fint. På eftermiddagen sken solen upp och jag var ute en sväng innan jag igen åkte till mamma och pappa. Nu hade dock syrran med familj åkte hem och det var otroligt tyst och lugnt. Vi åt lite rester. Sen var jag tvungen att skynda mig in till stan då jag hade en hundring i rabatt som gick ut på en mataffär...otroligt. När jag precis kommit hem kom Cissi & Jonas. Vi gick en sväng på stan och hamnade på ett café. Vi gick sedan hem till mig och såg lite TBBT. Najs kväll.

Idag gör jag inte många knop. Har plockat till, diskat, tvättat, planterar om några blommor och ska innan kvällen är slut ha dammsugat. Inte min favoritsyssla, vill ju inte göra slut på min fina dammsugare.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härlig påsk du haft! TBBT är favorit här också:) Kram.Lisa

2010-04-05 @ 20:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: