coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Blocket

Under dagarna från i söndags så har allt pretty much handlat om blocket. Man blir som så ivrig när man inser att folk vill ha det man själv inte vill ha och att man dessutom kan få en peng för det. På måndagen kom första personen som hämtade en dataskärm. Jag lade ut två annonser till på måndagen. Fick några skambud på mailen. Det är dock alltid spänd förväntan över om någon ska ringa så jag har telefonen nära. Plötsligt ringde telefonen och jag svarade. Det var en man som ville köpa tangentbordet och musen. Han frågade om mitt utsatta pris var det sista och jag svarade att det var det. Då började han prata om att det fanns så billigt på mediamarkt. Då säger jag helt fräckt: Då kan du ju åka dit och köpa det...Skämdes efteråt...fick dåligt samvete för att jag var så oförskämd. I alla fall bestämde sig mannen för att köpa och skulle komma på tisdagen men han dök aldrig upp. Sålde det idag till en annan. Han kom ju aldrig. 

Jag fick på tisdagen ett meddelande om att en tjej ville köpa ett par bordsben till ett skrivbord. Mina kollegor tyckte att det var hur kul som helst att man säljer bordsben. När jag så ringde upp denna kvinna och jag presenterade mig som tjejen med benen brast det och det gick bara inte att sluta skratta. Riktigt pinsamt...det slutade med att hon hade hittat ett helt skrivbord så benen är fortfarande kvar.



Jag hade också ute ett takräcke och en kille kom och tittade men det passade inte. Så min tur på blocket har nog börjat att ge sig. Det har alltid brukat gå så fort att sälja saker men nu tar det emot. Man ska väl ha sina ups and down I guess.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: