coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Sushi

Igår direkt efter jobbet åkte jag och två kollegor hem till mig. Vi hade planerat sedan i december att denna kväll skulle vi laga sushi. Det är ett riktigt hantverk. Det är riset som är det mest komplicerade och det som mest kan gå fel. Jag tycker att vi lyckades rätt bra med riset, kanske var det lite för lite klibbigt. När man gör bollar med lax på ville de gå mitt i tu . Rullarna däremot blev kanon. Det tog oss ca 1,5 timme att färdigställa sushin.


Visst ser det ganska bra ut?

I alla fall så var det helt gudomligt gott.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Åhh!!! Det det ser alldeles underbart gott ut!! Hur gör man, lär mig!!!

2010-01-31 @ 12:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: