coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Trettondagsafton

Igår var en väldigt effektiv dag. Jag steg upp kl. 6 för att bli hämtad av Micke halv sju. Vi åkte till Lycksele där han fått jobb. Dagens uppdrag var att titta på lägenheter. Vi stannade först hos Magda och drack kaffe...helt underbart med kaffe efter en sådan tidig start på dagen.  Sen var det lägenhetsvisning. Det är som kul att titta på lägenheter...man önskar att man själv fick flytta till en snygg lägenhet där allt ska göras om.

Vi var tillbaka i Umeå halv två och då somnade jag in i en fyrtiofem minuter. Sen var det städning blandat med matlagning. Kl. 5 dök de första gästerna upp och i köket blev det full rulle. Vi åt en tunnbrödskorg med en röra av rökt lax och räkor till förrätt. Till huvudrätt var det fläskfilégryta med potatisrullar. Efterrätten var en härlig morotskaka.

Vi hade sedan en match i singstar. Vi spelade i lag, grymt kul. Det visade sig i alla fall att vi hade delat bra lag för det blev oavgjort efter sju omgångar.

När gästerna åkt hem plockade jag till och diskade undan en hel del. Det är så skönt att vakna och inte känna att man ska behöva röja hur mycket som helst. Nu var bara glasen odiskade så det var som lättsamt.

Idag har jag sorterat pärlor. Det har inte varit någon ordning så jag har slängt gamla pärlor och helt plötsligt ser man de pärlor man har och blir lite sugen på att pärla lite. Ska ta och göra ett halsband till syrran som hon har beställt. Hoppas det bli fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: