coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Blandat

I lördags var det så dags att spela andra tävlingen för i år. Hade varit ute och spelat tre rundor under veckan så jag kände mig lite mer förberedd. Åkte till Husum och regnet bara vräkte ner och jag tänkte i mitt stilla sinne att detta kommer inte att bli en trevlig dag. Väl framme var det som att det slutade att regna och det var skönt. Första rundan gick inte så bra. Det var framför allt fem hål i följd som var riktigt svår spelade. Efter lunchen stod det klart att jag låg sex kast efter hon som ledde. Det är ganska många kast och jag hade inte som målsättning att kunna ta in de kasten. När det bara är ett hål kvar säger Emelie att nu ligger vi lika så den som kastar bäst på detta hål vinner. Jag gjorde då en trea och Emelie en fyra så lite nervöst var det när vi räknade att det verkligen skulle stämma men segern gick till mig, kul.

På kvällen var det prinsessbröllop som jag och syrran såg på. Tycker att det var helt otroligt att man fick vara med på så mycket som tittare. Daniels tal var ju helt underbart, så romantiskt.

Under söndagen firade vi att Albin blivit tre år för en månad sen. De var borta då så detta var den första gången vi kunde samlas och ha ett litet firande. Han tyckte det var hel festligt. Åkte hem på eftermiddagen.

Igår var den stora bakdagen. Hade sagt till mamma att jag kunde baka fyra sorter till deras 60-års firande med släkten. Det började inte bra då jag total misslyckade med den första kakan. De andra gick dock bra. Tappade lite farten på eftermiddagen och iddes inte fara och handla. Hittade aldrig farten under kvällen så resultatet blev att jag gjort 2,5 + en misslyckad kaka. Dessa ska färdigställas idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: