coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Sommar del 3


Jag och Ciici åkte till Sundsvall för en miniweekend mitt i veckan. Vi gjorde som vanligt och fikade vid höga kusten bron sen bar det av till Birsta gallerian. Där fastnade vi på Zizzi vääälidggt länge. Hittade många snygga kläder och lite på 70% rean :)  Sen gjorde vi en tur på iittala outleten men inget blet inhandlat. När vi kom till Sundsvall var det bara att ta in på hotellet. I det första rummet vi fick luktade det rök så jag ringde ner till receptionen och de fixade ett nytt rum till oss. Sen provade vi kläder i sinne. På kvällen blev det middag på en uteservering och sedan Morden i Midsommer på hotellrummet.

Dagen efter strosade vi runt i Sundsvall. Vid lunchtid for vi till Ikea och lämnade igen vissa kläder på Zizzi sen bar det av till Umeå igen. En riktigt trevlig resa och lite kläder rikare.


Köpte en vit matta på Ikea som hamnade under köksbordet.

Efter Sundsvalls trippen var jag hemma i några dagar. Då spelade jag klubbmästerskap och sålde mitt piano.

Sen bar det norröver och stugan igen.

En dag for vi till Svensbyliden för att framför allt äta palt. Jo, vad gott det var. JAg hade platschwimmen hela eftermiddagen. Det var kulturdag den dagen så barnen fick se mycket gamla metoder.


En dag tog vi båten ut till Stor Sandskär. Helt underbart ställe. Jag och Jonas simmade ut till den lilla ön på bilden. Vi överraskades också av ett regn mitt i lunchen men det gick över.

En dag fick jag lära min faster och farbror hur man äter sushi. Och de gillade det :)

Jag, mamma och syrran åkte till Luleå för att gå på lite möbelaffärer. Då visade mamma oss Gammelstad i Luleå. Vilket mysigt ställe...Många små affärer i kyrkstugorna och friluftsområdet Hägnan.

Vi fikade på Kafe Fägnan.

Vi blev så begajstrade i detta område att vi dagen efter for tillbaka dit då det var sommarmarknad där. Dagen innan hade jag blivit till mig av ett virkat päron i en av kyrkstuge affärerna. Blev inget köp då men dagen efter slog jag till.


Jag, syrran och svågern var också en kväll och åt på uteservering och såg filmen Bridesmaids. Hysteriskt kul film.

Solen var med oss på stugan denna vecka också.

Badat ha jag gjort mycket i sommar.


Någon hade lagt ett hjärta på vår lilla strand.

Väl hemma så jag mest hållit på och fixat med ommöblering i lägenheten.


Glömde som vanligt att ta en före bild men hittade en bild från i julas på en del av vardagsrummet.
 

Tavlan och fåtöljen ska förhoppningsvis bytas ut med tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: