coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Veckan som gått

Förra veckan fokuserades helt på tjejkvällen på fribbebanan. Det var förberedelser inför den som tog mest energi samt att oroa sig över hur det skulle bli. Det kom 10 tjejer som spelade och jag tycker att de flesta var taggade på att fortsätta kasta. Trevligt att se så många på banan.

På lördagen var det Ace Race på banan. Alla hade likadana discar och man hade bara ett kast per hål. Metallträff räknades men det som gav poäng var om man satte discen i korgen. Riktigt trevlig tävling dock inget ess för mig.


Här är alla som var med. Hittar ni mig?

På söndagen kom Micke och åt frukost och eftermiddagen ägnades åt fribbe. Gick ruggigt dåligt kan ju skylla på vinden ;-)

Idag plockade jag ihop grejer inför en utelektion jag ska ha med eleverna. I källaren hittade jag då små geometriska figurer. Jag gjorde då en installation som jag ska ha i klassrummet. Tanken är att eleverna ska gå förbi och titta omedvetna om att de lär sig något :-)


Tror på visuell inlärning.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilken toppenidé med miniutställningen till dina elever!

2011-09-09 @ 12:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: