coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Saker som passerar

Idag har jag varit och lämnat bil till en verkstad då det ska bytas kamrem och en spiral som gått av. Hoppas det går bra.

För en vecka sedan tappade jag mina glasögon i tvättstället och det ena glaset gick sönder. Tänkte att jag nog skulle klara mig utan glasögon...det går inte. Så nu funderar jag över att byta till ett par nya eller sätta in ett glas i mina gamla. Använder de inte så ofta men det är klart att man alltid vill ha nya trots att man skulle klara sig med de gamla. Har hemma tre par som jag gillar men dyrt blir det ju...

I övrigt har jag snart haft klart utvecklingssamtalen, min silversmides kurs är över, snyft. Hann inte riktigt klart det sista men får göra det i sommar när det är en veckas kurs. Nedan visar jag några av de saker jag gjort under våren.


Sågat ut ett hjärta i en tjock silverplåt. Den är blank på ena sidan och är repig på andra.


Ett par örhängen där jag köpte svart onyx med platt baksida som jag sedan infattade i silver.


Armband där jag lött varje ring i den andra. Putsat alla ringar osv...mycket jobb men bra blev det :-)


Kedjan ska sys fast i lädret. Jag har gjort kedjan och fästen. De blev inte så snygga men det är ju första gången.


Detta blev inte klart. Tänkte att jag ville he ett mattearmband :-) Har sågat ut allt med såg och nu ska det putsas och sedan stiftas fast i en läderrem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: