coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Västernorrlandshelg

Så har snart helgen gått förbi. I fredagskväll gjorde jag inte så mycket, laddade mest inför helgens tävling.

På lördagen for jag ner till Husum. Det var kanon väder för discgolf. Det var varmt i solen men inte så att man höll på dö. Första rundan var jag ganska nöjd med. Jag spelade rätt stabilt och puttarna satt bra. Efter rundan visade det sig att jag låg två kast efter den andra tjejen. På andra rundan fick vi gå tillsammans och jag hade bestämt mig för att gå bättre än henne. Jag spelade rätt bra, puttarna satt ännu bättre men jag gjorde några fyror för mycket. I alla fall gick jag på samma resultat som på första rundan. Under säsongen har jag alltid spelat sämre andra rundan så det var ett steg framåt att gå lika. Min runda var fyra kast bättre än den andra tjejen vilket gjorde att jag låg före henne med två kast inför rundan på söndagen.

På kvällen åkte jag till Vidar och Birgittas stuga för middag. De hade en mysig stuga med fin utsikt över en sjö. Maten var jättegod och efterrätten var inte dum den heller. Där var ju naturligtvis även syrrans familj och jag fick träffa den lilla knodden. Han var hur liten som helst och hur mjuk som helst. Jag kom på mig själv att bara sitta och titta på honom när han låg i min famn.

Vaknade en timme före klockan på söndagmorgon, var nog lite nervös. Åt frukost och fixade lite matsäck. Väl i Husum igen så var ett förskräckligt väder. Det blåste 10m/s och regnade. Paraplyet ville nästan bara vika sig så många gav upp paraplyet tidigt. Jag började stabilt och var betydligt bättre än henne. I mitten så gick vi lika sen började jag kasta sämre. Jag kastade inte bra och gick ob på flera hål. Fösrökte i alla fall att gaska upp mig och tänkte bara, jag ska ta hem detta. När vi räknat resultaten visade det sig att hon vann rundan med ett kast men jag hade ett tillgodo så jag VANN...jag vann en sverige tour tävling...inte illa. Det blev 700 spänn och en pokal. När vi gjort rundan klar så var det bara att byta om jag var blöt rakt igenom och det var underbart med torra kläder. Jag har aldrig kastat i ett så dåligt väder. Efter halva rundan var alla handdukar blöta så jag kastade med blöta händer och discar. Det var riktigt svårt och scoren blev för alla betydligt högre denna dag jämfört med gårdagen.

När jag kom hem var det bara att hänga upp alla kläder och diska discarna. Känns konstigt att hänga upp kläder som man sedan ska tvätta.


Ordet diskställ har nu fått en ny betydelse. Pokalen vann jag i tävlingen.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Grattis Jenny!

2009-08-17 @ 11:55:42
URL: http://parleporten.wordpress.com
Postat av: Emelie Å

Snyggt jobbat!

2009-08-17 @ 17:15:01
URL: http://astrome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: