coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Helgen

I lördags sov jag ut hemma hos syrran. Det är så mysigt att vakna av barnprat. Det är som så skönt att vara hemma hos syrran. Stort hus, trevliga föräldrar och underbara syskonbarn.


Fin bild på hela familjen.

Vi for ganska direkt efter frukost iväg till Nävertjäl där det var hantverksmässa. De har bara hantverk inget annat tjafs. När vi kom dit hade redan mamma och pappa kommit dit. De hade smällt upp ett stort tält där det var en heldel utställare och ett café i mitten. Det fanns sedan utställare ute och några stycken i bygdegården. Man blir inspirerad att hålla på själv med hantverk när man ser hur kreativa folk är. Det finns bland annat ett företag som säljer hemstöpta ljus, ljuskronor osv. Det  är helt fantastiskt fina. Jag köpte inte så mycket men en mössa och ett rönnbärshjärta blev det.





Vi umgicks sedan hemma hos syrran och vi åt god lax. Mamma och pappa hade tagit med lite grejer från vinden hemma till Albin bla en dockvagn som han lekte mycket med. Jonas hade hyrt en film, fickvänner från förr, som vi såg på kvällen. Tyckte nog inte att den var så bra men huvudrollsinnehavaren är ju fin. Sedan snabbsåg vi körslaget på 20 min.

Idag vaknade jag vid 9 och tio i 10 åkte jag till Umeå för att hinna till kyrkan. Jag blev lite sen men det var ljuständning och det kändes som bra en helg som denna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: