coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Amarylis

Förra helgen var mamma och pappa förbi och med sig hade de en amarylis. Redan under veckan började den slå ut. Den är så fin. Perfekt också att den blommar nu då man inte är hemma i lägenheten så mycket precis under jul.

Har lång weekend denna helg. Det betyder att jag har kompledigt på måndag och tisdag för att jag rättat nationella prov. Tänkte mig på stan och mysa då det inte är så mycket folk. Jag har ju till viss del redan köpt en del julklappar men då på internet.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin blomma, och vad fint du pyntat i krukan. Min amaryllis börjar också blomma nu, och det känns helt ok. Har lärt mig att man inte ska vattna amaryllisar alls, förutom när de blommar, och då endast 1 msk i veckan!! Helt nytt för mig. Ha så sköna lediga dagar! Vi åker till Piteå mån-tis, härligt! Kram Kram. Lisa

2010-12-12 @ 20:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: