coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Äntligen helg!

I fredags så hade vi samarbetsdag på ängen. Vi delade in eleverna i grupper och genomförde 15 olika samarbetsövningar. Eleverna var jätte duktiga och vi hade en härlig dag. Solen sken men vi höll på att blåsa bort. På eftermiddagen hämtade mamma o pappa upp mig och vi åkte till Piteå. På stugan var redan syrran med familj så vi blev äntligen hela gänget på stugan. Jag trodde att jag varit på stugan för sista gången men tydligen får man ångra sig. Det är så mysigt att träffa Albin och Gustav.
När vi väl skulle gå och lägga oss upptäcker jag att jag glömt necessären hemma. Det är något speciellt med jag och necessärer. Jag glömde den inför Magdas bröllop, jag glömde den en vecka hemma hos syrran och jag glömde den igår på sängen. Inte bra, det blir så krångligt med allt. Tur var ju att Jonas hade linsvätska, vad hade jag gjort annars...

Idag var vi inne och gjorde ingenting på förmiddagen. Efter lunch tog jag, pappa, Jonas och Albin båten in till stan där det var skärgårdsfest. Det var en hel del båtar och det var lite försäljning vid strandpromenaden. Vid en av bryggorna har de byggt sjöbodar. I en av dessa sjöbodar var det ett litet kafé. Där köpte vi mackor och glass att fika i båten. Det var super mysigt att sitta i båten, fika, höra hur en trubadur spelar och bara njuta. Efter ett tag kom Frida, mamma och gustav och vi var allihopa samlade i båten. Till middag åt vi älgfilé, inte helt fel...kändes väldigt exklusivt. Hela kvällen dominerades av friidrott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: