coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Bett 3

Oj, har inte hunnit uppdatera från sista dagen i London.

I startade dagen med att åka till Notting Hill och Portobello Road.

Typiskt engelska radhus.

Kaffe på ett Italienskt café.

Marknad under varje lördag. Här var det ett kakstånd.

Vi gick hela vägen ner och det var så mysigt med alla stånd.

I tog en buss tillbaka till Oxfordstreet för mat och lite shopping. För att hinna i tid till musikalen så fick vi ta en taxi. De är så mysigt att åka i Londontaxisar.

Musikalen vi såg var We will rock you. Den var hur bra som helst även om handlingen var lite banal så var musiken fantastisk.

Efter musikalen gick vi till en pub för lite middag.

Åt en riktigt engelskrätt, sweetpotatoepie.

Det är en länk till en liten kort film från en gata i London.

På kvällen satt vi på vårt standard café och avslutade kvällen.

Söndagen startade med frukost sen in i bussen för transport till Gatwick. Fint väder i London.

Bild från bussen.

Resan tog 12 timmar och vi besökte fyra länder, england, lettland, finland och sverige. Det gick dock bra men det var skönt att komma hem.

Anticlimax

Idag har två av våra händelser varit lite anticlimax artade. Vi började vår dag med att åka till King´s cross för att hitta igen perrong 9 3/4, helt i Harry Potters anda. Vi hittade ju faktiskt dit och när vi kom dit var själva tegelväggen bakom renoveringsplank men de hade gjort ett provisoriskt ställe som var riktigt b.

Två plank med planscher i tegelmotiv och en kundvagn som inte ens användes i H.P, men vi fick oss ett gott skratt.

Efter det åkte vi till Bett och vandrade. Många nya saker upptäcktes idag. Om jag ska välja ut tre saker som jag tycker kännetecknar Bett så är det:
1. Interaktiva whiteboard tavlor
2. Mentometerknappar
3. Små projektorer

Efter Bett åkte vi för att köpa billiga musikal biljetter. Det slutade med att v ska se We will rock you imorgon. Sedan tänkte vi åka ut till London eye. Precis när vi skjulle börja gå dit startade ösregnet och vi insåg också att hjulet stod still :( efter lite reserch så är hjulet sängt för renovering...nästa anticlimax. Det blev en ruggigt stor kopp kaffe på ett café istället :)

Sen blev det lite shopping. Jag köpte ett par riktigt fina skor från clarks. När klockan började närma sig sex värkte benen hur mycket som helst så hjärnan kunde inte tänka. Tog tunnelbanan tillbaka och låg på sängen en timme. Nu sitter vi på samma café som igår och summerar.

Bett 1

Vi åkte iväg till Bett-mässan vi 9. Det första som vi gjorde var att fixa så vi kunde åka tunnelbana dit. Kön var väldigt lång då många från hotellets 1100rum skulle på Bett. Efter det gick allt som smort och vid tio var vi inte på Bett. Det är ett väldigt stort mässområde och många av utställarna har stora montrar. Efter ett tag är det svårt att få in all information. Det var väldigt varmt därinne också.

Utsikt från hotellrummet, intressant ;)

Ett försök att fota en del av mässan uppifrån.

Roboten och jag.

Vid halv tre kunde vi inte ta in mer och åkte då buss tillbaka till hotellet. Kul att se lite av London ovan jord. På hotellet lämnade vi bara våra saker sen åkte vi till Covent garden och gick i lite affärer.

Den färgglada affären Octopus, köpte min börs där för två år sedan. Köpte inget men kanske blir det ett återbesök.

Vi åt på en liten mysig pub innan vi drog oss tillbaka till hotellet för en mingelkväll med mediacenter. Nu blir det lite summering av dagen på ett café innan benen får en välförtjänt vila tills imorgon.

Äntligen framme i London

Igår åkte jag till London för att gå på Bett-mässan. Planet från Umeå var försenat och sedan var planet till London väldigt försenat. Väl uppe i luften fick vi snurra runt ganska mycket innan vi fick landningstillstånd. På flygplatsen skulle sedan alla vi 60 pers in i en buss. Problemet var att bagageutrymmet var så litet att vi nästan trodde att chauffören inte skulle ta sig ut efter enormt mycket pusslande. Vi var framme på hotellet vid 12 och då var det bara att uppsöka en affär för att få i sig en macka. Ingen mat på flyget.

Nu på morgonen hade jag inte ställt om väckaren på Londontid så jag vaknade en timme för tidigt men då hann jag ju uppdatera lite :)

Återkommer när jag har tagit lite bilder på vad jag gör.

Testar

img_5622 (MMS)

Lite bilder från jullovet

Tårta på min födelsedag.

Tårta hos syster.

Nyårsmiddag

1/1 2011

GOTT NYTT ÅR!

Hoppas att 2011 blir ett bra, härligt och minnesvärt år.

Har precis lärt mig att lägga in videofilmer jag själv filmat så här får ni se lite av nyårsraketerna i Umeå igårkväll.