coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Banfors

I torsdags träffade jag Cicci på stan i Piteå. Vi strosade runt för att hitta present men vi hade ingen större lycka med det. Det är ju även mycket rea på barnkläder så det blev en del sånt också. Vid femtiden började vi leta oss ut till deras stuga i Banfors. Det ligger ca 5 mil från Piteå. Väl framme så hade de en stor gård. Det var flera hus på gården och det såg väldigt pitoreskt ut. Det är lite mer primitivt än det man är van vid men det är som lite spännande i sig. Jag gick en husesyn och sedan blev det korvwokmiddag, mycket gott. En bit ifrån husen så ligger en å och där har de byggt en bastu. Det var hur härligt som helst att sitta i bastun och titta ut på ån och sedan gå i vattnet och bada. Det var ruggigt kallt i ån så jag fegade ut lite första gången men sedan gick det bättre att bada. Efter bastun satt vi och surrade i storstugan. Jag sov sedan över uppe på bagarstugeloftet, mysigt.
Vaknade på morgonen och vi åt frukost. Efter lite lek med Ebba och Klara åkte jag, Cicci och Ebba på affären. Där hade de jordgubbar, norrländska. Skillanden är stor, de norrländska är mycket sötar och mycket godare. Sedan åkte jag hem. Det var jätte trevligt att göra en liten tripp till Cicci med familj och få se det stället som de pratat om så mycket.

På eftermiddagen åkte jag och mamma ut på en tur. Vi åkte till Vischan. Det är en second hand affär med ungefär hur mycket grejer som helst. En del saker från mormor och morfar sålde vi dit och det var som roligt att se några av de sakerna.


Här ser ni en liten, liten del av affären.

Efter det så åkte vi på lite sightseeing i byarna och hamnade tillslut hos Irma Vävare. Hon hade en jättefin atelje med handvävde saker. Vi gillade bla denna.



Idag blåser det typ orkan så det blir att hitta på någonting inomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: