coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

soppa torsk?

Igår begav jag mig mot Piteå. När jag kört ut genom stan och inte riktigt kommit till Sävar tittade jag på bensinmätaren och insåg att det inte var så mycket bensin kvar. Jag tänkte att det finns ju en mack i Bygdeå så jag tankar där. Bensinlampan tändes ganska snart efter Sävar. När jag så kom till Bygdeå var det naturligtvis teknisk fel på alla bensinpumpar och det gick inte att tanka manuellt. Oj,oj...ja, det var bara att köra vidare. Jag kom till Sikeå och där fanns det ingen mack men jag ringde mamma för att kolla hur långt det var därifrån till Ånäset och de var 19 km. Ännu en gång fick det bära eller brista. Jag körde 70km/h och i varje nerförsbacke så släppte jag gasen helt. Det är en helt annan körstil än den jag brukar idka...att bli omkörd av bilar med släp kändes inte bra. När jag såg skylten att det bara var 1 km kvar kändes det underbart. I Ånäset hade de en mack och jag tog mig ända fram, jippi. Det hade varit jobbigt att ställa sig vid sidan av vägen och lifta i regnet in till Ånäset för att köpa en dunk bensin och lifta tillbaka. Jag ska hädan efter kolla bensinmätaren innan jag ger mig av på en längre tripp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: