coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Stan dag

Idag var jag och klippte mig på morgonen. Det blev inte så stor förändring men topparna blev fräschare och det blev lite uppklippt så det inte känns så tungt.



Efter det cyklade jag till microshopen och återställde grafikkortet. Jag pratade med en ny kille och han trodde att jag visst hade en PCI-express ingång. Jag nämnde att jag fotat datorn och han ville gärna se bilderna. Tyvärr hade jag kameran hemma men jag skulle maila honom. När jag kom hem mailade jag bilderna direkt.

Vid lunch kom mamma och hämtade upp mig och vi for på Sköna rum, Mio, Cervera och gick en sväng på stan och besökte alla inredningsaffärer. Jag köpte ett på vinterskor på Din sko. Det var väldigt längesedan jag vandrade runt så där på stan. Det kändes som extra lyxigt.



När jag kom hem hade jag fått svar av microshopkillen. Han skrev att jag hade en pci-express ingång och han hade markerat den med en ring. När jag såg bilden kände jag mig som iqfiskmås. Grafikkortet visade sig vara det jag trodde var moderkortet...han måste ju ha skrattat ihjäl sig i butiken när han fick kortet.

Snabbt åkte jag tillbaka till microshopen och köpte grafikkortet igen och även windows 7. Sedan åkte jag ut till Cicci, Jonas och barnen. Jag hade köpt ett badrum till Ebbas dockhus så hon fick det och vi lekte lite.

Nu sitter jag framför datorn som håller på att installera windows 7. Det gick bra att byra grafikkort och nu väntar jag bara på att installationen av windows 7 ska bli klar. Jag tror det först när jag ser det.

Uppdatering
Nu har jag installerat både grafikkortet och windows 7 och det fungerar utmärkt. Det är riktigt snyggt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: