coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Det blir inte alltid som man tänkt sig

I fredags var en riktig oturdag. Det hela började efter jobbet. Jag började köra ner till Övik. På vägen ner skulle jag köra förbi på Norrmjöle golfklubb för att köpa ett presentkort till pappa. Jag hade kollat upp på nätet att de skulle ha ha öppet till 16.00. Jag var i god tid men när jag kommer fram står det en lapp att de stänger 14.00. Jag säger bara en sak...uppdatera hemsidan...Jag fick åka därifrån. Vid utfarten till den större vägen låter något och när jag svänger ut på vägen så har det hänt något med bilen. Den ryckte och det var som att den tappade tändningen. Jag fortsätter att köra jag upptäcker då också att jag bara kan köra 105 km/h...inte roligt. Tar mig ner till Övik. I övik skulle jag besöka pärlaffären. Jag kommer dit ca 17.10 då möts jag av en lapp, vi stänger 17.00 alla vardagar...Under drygt två timmar så har det inte gått min väg. Åker till syrran och blir bjuden på middag, underbart. Umgås med barnen och vi chillar framför tv:n. Jag försöker få tag i pappa och vid tio får jag tag i honom. Han tycker inte att jag ska köra till Sundsvall med bilen för tävlingen på lördagen. Jag åker sådeles inte på tävlingen.

På lördagen åker vi till stan i stället och shoppar. Besökte då pärlaffären och köpte diverse pärlor. Köpte även en halsduk på indiska.

På söndagen kom mamma o pappa ner och vi firade Frida och pappas födelsedag. Pappa kör hem bilen och jag måste ringa verkstaden imorgon...det lär ju bli billigt...

Det blev en trevlig helg ändå även om det inte alltid blir som man tänkt sig. Hoppas nu att oturen släppt och att veckan blir bra.

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ajdå, trist Jag som trodde du skulle få ta dig en sväng till Birsta för att shoppa nåt snyggt och reka lite åt mig. Jag åker dit på Lördag med mor, syster och båda mina svägerskor....Kram

2009-09-14 @ 21:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: