coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Lunchbjudning

Igår hade jag en lunchbjudning för mina fina vänner Cicci, Jonas och barnen. När jag funderade över vad jag skulle bjuda på kom jag verkligen inte på något och ändå finns det ju så mycket gott. I alla fall bestämde jag mig för kycklingspett, ris och såser. Jag fick sätta igång tidigt då spetten skulle marineras innan. Jag var som nervös över hur det skulle smaka då jag aldrig gjort det förrut. Det blev dock rätt ok. Kryddade inte spetten så mycket som receptet sa så det blev rätt mild kryddning. Till efterrätt hade jag gjort en chokladkaka.

När familjen kom fick jag rosa tulpaner. Den första tulpanbuketten denna vinter, härligt. Cicci hade också stickat ett par tjocksockar till mig. Det behöver jag verkligen då det varit väldigt golvkallt i lägenheten nu när det varit iskallt ute. Allt var i min färg rosa...kan inte bli bättre...tack så jätte mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: