coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Helgen

Hämtade bilen från verkstaden på torsdagen och allt var frid och fröjd. På fredagkväll var jag ute och körde och plötsligt hördes ett skrammelljud och hela bilen gnisslade och tjöt. De som cyklade på cykelbanorna höll för öronen. Väl hemma kommer alla tankar på hur jag ska fixa bilen nästa vecka. Föräldrarna är utomlands så jag kunde inte konsultera de. Problemet fick bero.

Lördagmorgon vaknade jag okristligt tidigt och åkte ner till Sundsvall för att spela fribbetävling. Det regnade de första 6 hålen sen sprack det upp. Efter första rundan ledde jag men orkade inte hålla i under andra rundan så jag kom tvåa. I bilen pratade vi lite om min gnislande bil. De sa helt enkelt att jag skulle backa. Mest troligt hade en sten hoppat upp från vägbanan in mellan bromsskivan och däcket.

På söndagen var jag helt död och seg som bara den. Jag gick i alla fall ut och testade att backa och köra framåt om vart annant och helt plötsligt var det inget gnisselljud längre. Hurra!

Har idag kört också och inget gnisselljud. Ibland ska man ha tur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: