coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Bilen

Så har våren gjort sitt antåg...underbart...det innebär ju också att bilen måste fixas till. I fredag efter jobbet tänkte jag att nu ska bilen tvättas ordentligt. En av min kollegor hade skrytit upp Ok på teg så jag for dit. Någon dag innan hade pappa också pratat om att man måste avfetta bilen så här på våren. Jag ringde upp honom för att fråga vilken avfettning man skulle köpa och då var han också precis på Ok teg. Det var ju perfekt. Pappa fick hjälp med att tvätta bilen och jag fick hjälp med min. Den blev som alldeles ny, man blir som lite stolt över sin bil då.

På söndagen så åkte jag hem till mamma och pappa  för att byta däcken på bilen. Pappa är ju så snäll att han gör det åt mig. Samtidigt så dammsugade jag insidan, putsade fönstren och dammtorkade bilen. Då blev det en riktig nybilskänsla. Idag när jag skulle hem från jobbet luktade det ny bil, kan det bli bättre.

Det som nu är svårt är att hålla efter bilen när det gäller tvättning men men får ta och skärpa mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: