coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Gårdagen

Ja, man kan ju i den bästa av världar tro att alla hjärtans dag skulle vara en trevlig dag men det hela startade på morgonen med att jag åt musli till frukost. När jag sedan borstade tänderna så var helt plötsligt en stor del av en tand borta. Det var som ett gap nerifrån och upp. Det var bara till att ringa tandläkaren och få en akuttid. Tycker inte riktigt om att gå till tandläkaren men ja jag var ju tvungen. Det hela började med att de ifrågasatte stort varför jag inte gått på mina kontroller. Vad ska man försvara sig med? Ja, det är lite dyrt...De kunde i alla fall laga tanden och det hela blev inte en så kostsam affär utan 1500 spänn, helt ok.

All nervositet över pärlkursen var sedan som bortblåst eftersom att all min tankeförmåga var på tanden. Det var verkligen en jätte trevlig kväll med stor koncentration och samtal över åldersgränser. De lärde sig snabbt och gjorde jättefina halsband. Riktigt kul! Man blir så peppad att fixa kvällar då folk kan pyssla, prata och umgås. Vi fick en ros som tack för hjälpen och det värmde. På väg hem i bilen slog det lock för vänster öra och det är ännu inte borta...förkylning är inte roligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: