coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Nisse har de godaste semlorna?

Äntligen så är det nu helg, underbart. Fredagar efter jobbet så är jag rätt mör men ändå stannade jag kvar på jobbet och rättade lite, blir betydligt skönare söndag då...sen köpte jag årets första semlor och for till mina vänner som bjöd på middag. Det var en mycket trevlig och avslappnade kväll.  Jag tror nog att Nisse har de godaste semlorna i Sverige, ja kanske i hela världen.

Har idag målat väggar på sommarhemmet. Det är kul att måla så länge det är en stor vägg och man får rolla. Tänker alltid då jag målar att jag är Johnnie i Roomservice och försöker göra som han. Johnnie har sagt att man ska stoppa rollern direkt i färghinken och då gör jag också det...En sak som jag tänkt på är att ljudet av rollern mot väggen är läckert. Det är ett hel skönt ljud. En annan sak som jag fick uppleva var att färgen i rollern inte är så lätt att få ur...tror att det finns små lönnfack i rollern som pytsar ut lite åt gången så att man aldrig blir klar. Undrar hur proffsen gör, köper nya eller rengör...har aldrig hört Johnnie prata om det :)

Har för första gången gjort en ring med pärlor. Det är den som är nedan.

Lite av varje

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: