coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Blandad kompott

Sitter just nu med dagens första kaffekopp. Det är något speciellt med den första koppen på dagen. Man har längtat efter den och den smakar oftast helt underbart speciellt den första klunken.

Längesedan igen som jag skrev. Det som hänt under denna tid är:

- Charlotte vann melodifestivalen. Det var ju helt rätt enligt mig. Hennes låt kommer att stå ut bland alla ballader i den stora finalen. Tycker att Sannas låt var riktigt bra men jag tror inte att den håller i det större sammanhanget.

- Vi har haft maskerad på jobbet....vann tyvärr inte tävlingen....men jag var i alla fall utklädd, hippie, det är som mitt standard. Eleverna hade ansträngt sig jätte mycket och hade fantastiska kreationer.

- Det har varit påsk. Jag tillbringade den i Piteå på stugan. Vädret var upp och ner men det var aldrig jätte dåligt och de tre sista dagarna så stod solen högt på himlen. Trevligt att gå på isen i solen. Hälsade även på lite släktingar vilket alltid är roligt man träffas ju inte så ofta. Har pärlat en hel del så nu är ett litet lager upprättat.

- Har haft styrelsesammanträde med discgolfen. Känner mig helt off när de pratar discar. Måste ta fram mina och känna på discarna, köpa några nya kanske :) Jag blev otroligt sugen på spela bara all snö kan försvinna snart...

- Har läst den första boken i milleniumserien. Har haft stora förväntningar på boken eftersom den är så hyllad. Vet inte riktigt vad jag tycker. Visst var boken bra och jag hade svårt att släppa den men lite för mycket sex kring huvudpersonerna sedan var det ju så många och långa beskrivningar av alla inblandade. Jag hörde på boken via mp3 och då tar det ju en evighet att läsa boken. Kanske är det därför jag tycker så om beskrivningarna. När man läser själv kan man ju skumma mer när dessa beskrivningar kommer. Har nästa del som bok får se om det blir någon skillnad.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Frida Forsberg

Hejsan!
Gick förbi pärlaffären idag. De öppnar tis 1 april. De hade satt upp en massa pärlor längs väggarna och börjat skylta i fönstret. I mitten av affären hade de ett stort bord där de satt och pärlade. Jag tror det var en bra lokal för den affären. Nu måste du kommma ner till övik så du får vara där och handla en massa. Hej då från syster yster!

2008-03-27 @ 21:34:01
Postat av: Jenny

Då måste jag inom en snar framtid komma ner till Övik och shoppa loss jag som vunnit lite pengar :)

2008-03-28 @ 10:42:34
Postat av: Susanne

Jag var inte så impad när jag läst första boken "Män som hatar kvinnor". Så det dröjde ett tag tills jag gav mig på bok nr 2 i serien och den kunde jag knappt lägga ifrån mig. Den tycker jag var mycket bättre än ettan.

2008-03-28 @ 15:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: