coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

sortering

Satt och tänkte att jag nog borde sortera upp litegrann över allt i min lägenhet. Det började med att jag i fredags var på väg att köpa en hylla som jag bla skulle ha pocketböcker i. Som tur var så var mamma ganska logisk och jag köpte den inte. Problemet kvarstod dock och jag låg och tänkte i min soffa. Jag har en 60 cm billy i källaren, kanske ska jag ta upp den. Det skulle ju dock blivit ett projekt för sig. Kom då på en brilliant idé att de nog skulle passa i ett skåp i vardagsrummet. Rensade ur det skåpet och satte in mina pocketar, snyggt. Jaha, vad skulle jag nu göra med de saker jag rensade ur....ja, det var lite glas så de fick hamna i ett av köksskåpen. Väl där så inser jag att jag nog skulle behöva ha servetterna i ett av kökssåpen och inte i vardagsrummet...mer rensning och omflyttning av olika glas, koppar, fat osv. Jag ville bla ha mina snygga blandade tallrikar nära till hands. Det innebar då att jag var tvungen att sortera bland mina plastlådor. Har nu sorterad de så jag bara har en liten mängd kvar. Plastlådor vill man ju också ha nära så det blev lite mer omflyttning. När jag nu var upp i tempo så blev det omflyttning av böcker, cd-skivor och pärlmaterial i sovrummet också. Tror att jag är klar med omflyttningen nu men har en hög med lådor som jag inte använder...vad ska jag göra av de??? Såg en gång på Oprah att varje sak måste ha sin plats annars blir det lätt stökigt. Den devisen går jag stenhårt på.

Nedan ser ni hur pocketskåpet blev.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: