coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

banarbete

Körde igår ner till Umeå igen. Vet inte hur många gånger jag har kört den vägen i sommar. Jag vet i alla fall var alla fartkameror är nu, inte för att det spelar någon roll ;-)

Väl i Umeå så hade vi banarbetar dag. Kommunen hade klippt alla fairways så vi hade inte så mycket att fixa. Hål 18 på banan är ett riktigt sur hål med mycket vatten och en ganska hemsk odör så vi gjorde ett nytt. Jag och pappa hade gjort ob-pinnar som vi använde för att göra en ö mitt ute på ängen. När du står vid utkastet måste man kasta så man landar i ön. Om du inte gör det får man gå fram till en markerad linje och kasta därifrån. I alla fall så satte vi upp den. Naturligtvis hade vi för lite snöre så jag fick köpa mer. Pinnarna målades även vita på toppen för att de skulle synas bättre. Medan vi höll på med detta var det folk som kastade vanliga hål 18. Varenda en frågade lite försynt om vad vi höll på med. De trodde nog att vi höll på att förstöra deras bana...Det är lite kul när man sedan får beskriva vad man gör och de blir lite ställda. Vi satte även fram två broar så att det är snabbare att ta sig över bäckarna. Vi körde trimmern på några ställen så man ska hitta discarna bättre. Vi satte upp skyltar för att påminna allmänheten om att det är tävling på lördag.

Jag såg i ett inlägg på klubbens gästbok att någon hittat en av mina puttrar. När jag så igår gick för att hämta den hade någon elak själ tagit den. Jag fick dock tag i han som säljer puttrar i klubben och försedde mig med två nya rosa puttrar. Stod nog och puttade i en timme igår. Puttningen har varit mitt stora problem denna säsong, därför blir det putträning ända fram till lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: