coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Den gångna veckan

Jag har inte haft så mycket tid i veckan att blogga så här kommer en uppdatering av veckan.

Måndag: Jag hade köpt några discar som Cicci och Jonas hade hemma hos sig så jag for och  hämtade dessa. Väl där så blev jag bjuden på lunch, pannkaka, gott. När jag väl hade tagit mig därifrån så började jag fundera över var de säljer billiga termosar. Jag har haft en liten termos men jag måste ha glömt den någonstans och eftersom vi skulle på ikea dagen efter så ville jag ha en ny. Jag kom fram till att jag skulle åka på ÖoB. Jag åkte dit och där var det hur mycket folk som helst...fattade ingenting. Det tog ett tag innan jag hittade termosen och på vägen ut köpte jag också en tumstock vilket jag har saknat ända sen jag flyttade hemifrån -95.
På kvällen var det Kd och det var kallt och små blåsigt. Jag spelade dock ganska lungt och stabilt.

Tisdag: Vaknade av att väckaren ringde 7.00. Inte vanligt att stiga upp så tidigt på morgonen. Gjorde snabbt några mackor och kaffe i den nya termosen och sedan bar det av till Holmsund för att hämta upp Cicci. När hon var klar startade vi vår färd neråt. Det verkligen öste ner regn. Jag var tvungen att köra på sidan av vägbanan för att inte få vattenplaning. Vindrutetorkarna gick för fulla muggar och jag kunde inte köra så fort. Någonstans nedanför Övik så blev det ett mer humant regn och vi var så hungriga när vi väl kom till fikastället vid högakusten bron. Där åt vi våra mackor och sedan bar det vidare igen.
Väl framme så gjorde vi tvärtom vad vi brukar göra. Vi gick först i birsta centrum gallerian. Jag köpte en jätte fin pjamas till Albin och sedan kom vi till en jättebra affär som har kläder för lite större tjejer. Jag tror att vi var där i två timmar. Bla tyckte jag att expediten hade ett par snygga jeans på sig så jag frågade om de fanns i butiken men de gjorde det inte men de fanns i en låda så hon packade upp de till mig. Cicci blev också helt kär i dessa jeans så vi köpte lika. Det var fler i affären som också såg jeansen när vi väl börjat och köpte dessa. De hann inte ens få upp jeansen i butiken så var de sålda. Jag köpte också en klänning till Henke och Brittas bröllop, en lila kofta, ett linne och ett par trosor. Det hela slutade på 1700kr. Jag har aldrig handlat kläder för så mycket pengar på en gång förrut.
Väl därifrån så var vi helt utsvultna så vi gick till Ikea och åt, helt euforiska över våra inköp. Efter det så gick vi runt på ikea och strosade. Jag hittade ett jättefint skrivbord som jag verkligen ville ha. Cicci tyckte att 40cm var för lite brett på ett skrivbord. Vad ska du ha dina pärlor? Syrran tyckte att det skulle bli för mycket fläckar på ett så högblankt skrivbord så det blev ingent köp. :-(
Ikea blev inte så rik på mig då jag bara handlade för 280kr, bra va!
Vi åkte hem vi sextiden och var hemma vid tio. En helt underbart rolig dag.

Onsdag: Micke bjöd in mig till lunch. Cicci, Jonas och barnen skulle också dit. Där fick jag en kreolsk kycklinggryta i lergryta. Riktigt gott. Till efterrätt var det jordgubbsmarängtårta. Jag for hem och städade upp lite i lägenheten, det så ut som att en bomb gått lös. Gjorde ett halsband till syrran med en stav i metall där jag stansade in alla namn i familjen och nu är en sida tom och där ska nya bebisens namn vara. Packade lite saker och åkte ner till syrran i övik. Där blev det middag och sedan gick vi ut en sväng då Albin ville visa att han kunde cykla. Han var jätte duktigt på att cykla på sin trehjuling. Han cyklade två var runt området men han blev lite trött på slutet och då fick vi bära trehjulingen.

Torsdag: Vakande och åt frukost och sedan var jag barnvakt åt Albin en timme, det gick jätte bra. När Frida kom tillbaka så åkte vi till stan där jag gick på pärlaffären och lite annat. Syrran behövde gå och köpa en doppresent så jag var i lekrummet på port 9 med Albin. Han lekte hur mycket som helst och hade jätte roligt. Vi åt lunch på Uh och sen åkte jag tillbaka till Umeå. Jag hade tänkt att jag skulle kasta kd men det började ösregna och blåste gjorde det ju redan så det blev inget. Micke kom över på en rast och åt fruktsallad. Kvällen ägnades åt Ernst och the big bang theory.

Idag fick jag hem mitt bärbara modem till datorn som jag har installerat. Det ska bli kul att testa dess kapasitet. Jag åker idag upp till Piteå ska bara packa, kolla till blommorna på balkongen, dricka kaffe mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: