coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

180 mil i rätt riktning

Igår lämnade pappa in min bil på verkstaden. Lambdasonden lyste och då är det problem med avgaserna, typ. I höstas lämnade jag också in den för att lambdasonden lyste och de åtgärdade problemet. Nu när den skulle in igen så tänkte jag att det kan ju vara så att det är samma problem som i höstas och att det går på garantin som verkstaden lämnar. Jag ringde pappa vid lunch och hörde vad utlåtandet blev. Det var inte samma problem som i höstas och det skulle kosta 2500kr att laga. Ja, ja inte mycket att göra men synd på 2500kr...cykeln kanske inte blir köpt. På eftermiddagen ringde pappa igen och då hade de på verkstaden sagt att bilen ännu inte gått 8000 mil och då går felet på garantin...underbart, jag är helt plötsligt 2500kr rikare. Hade bilen gått 180 mil mer så hade inte garantin gällt. Ibland har man tur...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: