coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Hosta

I veckan har jag haft en besvärlig hosta framför allt på nätterna. I torsdags var jag och köpte hostdämpande så natten till fredag sov jag väldigt bra. Natten mot lördag däremot sov jag ingenting alls. Jag hostade hela tiden. Vaknade 11.00 på lördagen och huvudet kändes hur segt som helst. Jag var mest inne på lördagen och spenderade den med att se på kostymfilmer som jag lånat av en kollega. Språket och klänningarna är ju helt fantastiska. Man slås dock av att det inte kan ha varit lätt att bli kär. Det spelar så stor rioll hur mycket pengar och vilken status familjerna har...nog var det inte alltid bättre förr.



Idag, söndag, åkte jag hem till mamma och pappa för däckbyte. Pappa bytte däck och jag lagade mat. Visst är det en fin fördelning. Det bästa med att åka hem är också att man kan diskutera de mest banala sakerna. När jag nu inte har någon här hemma att diskutera vardagliga saker så får man åka hem. Idag diskuterade jag med mamma om jag skulle behålla min skor som jag köpt eller om jag ska köpa ett par vinter skor. Jag vet nog svaret själv men det är alltid bra att bolla med någon. Kom fram till att jag behåller skorna men att jag ska köpa ett till par som är riktiga vinterskor, varma.



I kväll blir det snooker för hela slanten. Robertson är i final och leder just nu när det är paus. Håller tummarna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: