coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Studiedag

I går, söndag var jag på en konsert på Vasakyrkan. Det var gospelkören, great joy och ett storband som tillsammans gjorde en av Duke Ellingtons sakrala konserter. Det var riktigt bra och jazz är ju så mysigt att lyssna på.

Idag har vi haft studiedag. Det är så viktigt att man får input av ideér, det ger liksom energi. I alla fall så var jag på en föreläsning i stan som hette laborativ matematik. Vi hade en helt underbar föreläsare som inspirerade och talade om många sanningar. Vi fick även prova på många av hans övningar, riktigt kul. Lunchen intogs på great eastern, det var buffé. Det är så lyxigt att få äta ute en lunch. Det är man ju verkligen inte van vid. Det stora problemet är bara att veta var man ska äta, angenämt problem.

Efter lunch cyklade vi upp till Umevatoriet. Där har de en utsällning om matematik, Bagdad. Vi fick vara med på ett skådespel och fick sedan göra en massa kluriga uppgifter. Vi avslutade dagen med att sista i planetariet där vi åkte ut i rymden och fick se hur mycket spännande som helst. Det är helt fantastiskt vad det finns för tekniska möjligheter, riktigt coolt.  Sammanfattning av studiedagen kan man säga är positivt.

Jag kom på igår att oj, jag måste besiktiga bilen innan fredag annars blir det körförbud. Pappa sa flera gånger i sommras att jag skulle åka och besiktiga den i Piteå för där finns det tider. Jag lyssnade naturligtvis inte på det örat. Var inne på nätet igår men det fanns inga tider lediga. Ringde dit idag för att gulla lite då säger han i telefonen men du behöver ju inte besiktiga bilen förrän senast 2010 sista oktober...ibland ska man ha tur, riktigt tur. Tydligen är bilen så ny att första gången är efter tre år och andra gången efter 2 år.

Nu ska jag göra middag, städa lite, handla och sedan kommer bönegruppen hit.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: