coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

tredje advent

Helgen har varit riktigt trevlig. I fredags var jag på treårskalas. Det var Klara som fyllde tre. Hon strålade som en sol hela kvällen. Det var riktigt trevligt och när barnen lagt sig såg vi filmen Knight and day, bra och kul film.

I lördags var det då dags för jäntornas årliga framträdande, lucia. Det var kul även om nervositeten slog till för mig. Det är så mysigt när det är alldeles mörkt och bara ljuset från luciatåget syns. Efter gick vi på station och drack te.



I går trodde jag att jag var mötesvärd vilket jag inte var, endast mitt fel. Jag hjälpte i alla fall till med mötesvärderiet. Det första som händer i gudstjänsen är att söndagsskolan går luciatåg. Det var ju så sött att man smälte.

Efter kyrkan for jag hem till mamma och pappa för middag, grymt gott.

Idag är jag kompledig från jobbet. Har en lång lista på vad som ska göras så jag vaknade redan vid sju för att se på luciamorgon. Efter det har jag betat av grejer på listan. Nu ska jag iväg och fixa lite saker. Kul nu jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: