coycoy

Blogg om livet, smycken och annat

Paris 15/5 - 19/5 2011 Dag 1

För en dryg vecka sedan var jag i Paris med en kollega och sex elever dom läst franska. Här kommer lite bilder från den resan.


Första gången vi såg Eiffeltornet. Lyckan var total :)


Eiffeltornet, mäktigt på håll.



Nu var vi på andra våningen och köade för att komma till hissen som skulle ta oss ända upp.



Längst upp...jag fixade det :)


Jag var den enda som drack kaffe så jag fick själv beställa min kaffe. Jag har nu lär mig hur man gör det på franska. Je veux un café au lait s'il vous plaît


Jag vid triumfbågen.


Sedan gick vi Champs Elysees rakt ner. Här är vi i en park på vägen ner.


Slutligen kom vi fram till Louvren och den berömda glaspyramid ingången.


Om man ser riktigt noga så ser man den stora triumfbågen längst bak i bilden. Så långt gick vi.


Vi gick över en bro till en av öarna i Seine. Här var det hur många hänglås som helst. De som förlovar sig på bron skriver sina namn och datum på hänglåset och hänger fast det i bron som en symbol. Det som sticker fram mellan broarna är Point Neuf.


Lite creps blev det denna dag.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Så kul att få se bilder från er resa. Verkar ju helt fantastiskt, och ni hann se mycket. Hoppas ni är nöjda med resan. /Lisa

2011-05-30 @ 20:04:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: